لیگ قهرمانان اروپا آرشیو خبر ها
حمله خواهیم کرد ، دیبالا و نیمار به زودی بهترین بازیکنان جهان خواهند شد ( تکمیلی)

حمله خواهیم کرد ، دیبالا و نیمار به زودی بهترین بازیکنان جهان خواهند شد ( تکمیلی)

ماسیمیلیانو آلگری تایید کرد که فردا «هر چهار مهاجم یوونتوس بازی می‌کنند» و«یوونتوس نمی‌تواند به دنبال تساوی 0‐0 باشد. »بیانکونری این فصل از یک سیستم فوق ― تهاجمی 4‐2‐3‐1 استفاده کرد و بعضی‌ گفته بودند که برای بازی یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان ممکن است رویکردی محتاطانه‌تر در پیش بگیرند. اما ماسیمیلیانو آلگری در کنفراس پیش از بازی گفت:

 

من چینش بازیکنان را نمی‌گویم، اما فردا هر 4 بازیکن تهاجمی ما بازی خواهند کرد. نمی‌دانم چرا نباید از آنها استفاده کنم، این بازی یک‌چهارم نهایی است، یک بازی زیبا و این دو بازی باید دو بازی زیبا باشند. بازی مهم و خوبی است و ما با درک و ایمان به اینکه می‌توانیم بارسلونا را شکست دهیم و صعود کنیم، بازی خواهیم کرد. آسان نخواهد بود، چرا که بارسلونا قوی‌ترین تیم است و چون که آن‌ها آن 3 بازیکن را در خط حمله دارند و بقیه‌ی بازیکنانشان، اما مهم‌تر از همه این‌که با داشتن آن 3 بازیکن به احتمال زیاد در بازی‌هایتان گل‌خواهید زد. از سوی دیگر، ما بازیکنان خوب خودمان را داریم، ما تیمی قوی هستیم که دارد کارهای بزرگی می‌کند.

 

مکس ادامه داد:

 

ما در سال‌های اخیر تغییر کرده‌ایم، ‌آگاهی و اعتماد‌به نفسمان در لیگ قهرمانان زیاد شده است. این بازی یک‌چهارم نهایی است، یوونتوس باید به بازی کردن در چنین مسابقاتی عادت کند، بچه ها فردا آماده خواهند بود چون یوونتوس خصوصیات مهمی دارد و ما این را باید در زمین نشان دهیم و در عین حال از سختی‌هایی که برابر یک تیم بزرگ تجربه خواهیم کرد آگاه باشیم. فردا هیچ تیمی شانس بیشتری ندارد، چون بازی برابر خواهد بود، ما به یک تعادل فوق‌العاده نیاز داریم. وقتی در خانه هستیم بهتر است همیشه کلین‌شیت کنیم، اما این‌ کار در بازی فردا سخت خواهد بود، پس باید طوری بازی کنیم که گل بزنیم. می‌دانیم بارسلونا کیفیت هجومی فوق‌العاده‌ای دارد، اما آنها در دفاع هم ضعف دارند و ما باید روی این مسئله کار کنیم، چون سعی داریم از نقاط ضعف حریف استفاده کنیم. با همه‌ی احترامات فائقه، نام حریف هرچه که باشد، چه کیه‌وو، چه بارسلونا، ما باید همواره روی نقاط ضعف حریف کار کنیم. این تنها راه صعود است، چون نمی‌توانید برابر بارسلونا دو تساوی 0‐0 به‌دست بیاورید و با پنالتی صعود کنید، این قضیه اساسا ناممکن است.

 

آبی‌اناری ها در بازی رفت مرحله‌ی قبل در بازی رفت 4‐0 مغلوب پاریس سن ژرمن شدند، اما در با برد 6‐1 در کمپ نئو این نتیجه را جبران کردند:

 

آن بازی به ما آموخت که در فوتبال هیچ وقت نباید کار را تمام فرض کنیم، به خصوص در این سطح. پس کاری که باید انجام دهیم این است که فردا به بازی فکر کنیم و مطمئن شویم که به خوبی درکش کرده‌ایم، بعد در مورد بازی برگشت فکر خواهیم. اما باز هم می‌گویم، این یک بازی یک‌چهارم نهایی بزرگ است، مثل بازی بایرن و رئال مادرید، این‌ها چهار تیمی هستند که به همراه اتلتیکو، مدعی قهرمانی‌اند، چهارتایشان با هم بازی می‌کنند و دو تا باقی می‌مانند. به طور قطع چهار شب فوق‌العاه هیجان‌انگیز را پیش رو خواهیم داشت و ما باید با آرامش و تکنیک فوق‌العاده‌ای بازی‌مان را انجام دهیم، چرا که وقتی در این سطح بازی می‌کنید، نیازمند تکنیک‌ عالی و در عین حال تعادل بین دفاع و حمله هستید. ‌

 

آلگری افزود :

 

این دهمین بازی من برابر بارسلوناست ، نه اینکه بازی کرده باشم ، چون من روی نیمکت هستم ، بلکه با‌ این تیم روبرو شده‌ام. من هشت بار با میلان به مصافشان رفته‌ام ، یک بار در فینال با یوونتوس و حالا هم این دو بازی را داریم. با این حال بازی‌های متفاوتی بوده‌اند ، چرا که اول از همه بازی فینال تک حذفی است ، پس باید جور خاصی بازی کنید. بازی خانگی و خارج از خانه متعادل خواهند بود ، باید تلاش کنیم گل نخوریم ، اما در عین حال در خانه باید گل بزنیم و البته بازی برگشتی هم هست. مهم این است که مسابقه باز باشد ، چون در فوتبال هر اتفاقی ممکن است بیفتد.

 

مکس گفت :

 

بارسلونا همچنان بسیار قدرتمند است ، چون ۳ بازیکن هجومی دارند که گلزنی را ضمانت می‌کنند ، مسی ، سوارز و نیمار ، به علاوه‌ی بوسکتش و اینیستا که به‌نظر من هنوز جزء بهترین هافبک‌های جهانند. بعد ماسکرانو و پیکه هستند ، بارسلونا نسبت به فینال تغییرات زیادی نداشته است. اما در مورد ما ، از آن فینال تنها دو بازیکن (به طور ثابت در ترکیب ) بازی خواهند کرد ، بوفون و بونوچی.

 

نقاط ضعف بارسا؟

 

بارسا در فاز دفاعی ضعف دارد ، چون تیمی است که سبکی بسیار هجومی ارائه می‌دهد ، آنها فضای زیادی پشت سر خود باقی می‌گذارند و آمار هم این قضیه را نشان می‌دهد. از سوی دیگر ، وقتی توپ را در اختیار دارند ، به یکی از خطرناک‌ترین تیم‌ها تبدیل می‌شوند. ما باید بازی بسیار متعادلی ارائه دهیم و ۹۵ دقیقه در بازی حضور داشته باشیم.

 

آیا دفاع مهم‌تر است یا حمله؟

 

هر دو ، چون هر دوی این‌ها در فوتبال مهمند. بعد هم ، برای رسیده به دور بعد باید کمی خوش‌شانس بود ، اما تیم باید دو بازی فوق‌العاده از خود به جا بگذارد و فکر می‌کنم این مسئله طبیعی است. بارسلونا روز شنبه یک بازی را در لیگ باخت ، اما فکر می‌کنم فردا با بارسای حقیقی روبرو می‌شویم چون آن‌ها به ندرت در چنین بازی‌هایی اشتباه می‌کنند. پس باید برای انجام یک بازی سخت و شجاعانه آماده باشیم و بدانیم که باید به نقاطی که در آن مشکل دارند ضربه بزنیم.

 

مربی یوونتوس اضافه کرد :

 

وقتی چنین بازی‌هایی دارید و باید با کمال میل انجامشان دهید و اشتیاق و میل زیادی داشته باشید که صعود کنید. پس طبیعی است که در چنین بازی‌هایی ممکن است ببرید یا ببازید ، این بخشی از بازی است. مهم این است که آنجا باشیم ، به روش مشخصی بازی کنیم و ایمان داشته باشیم که می‌توانیم بارسلونا را شکست دهیم و صعود کنیم. این چیزی است که ما - یوونتوس - باید در سرمان داشته باشیم و گرنه می‌بازیم.

 

از آلگری پرسیدند که آیا الکس ساندرو فردا بازی می‌کند و همچنین در مورد مقایسه‌ها بین لیونل سی و پائولو دیبالا :

 

بین الکس ساندرو و آساموا تردید دارم چون هر دو آماده هستند ، ساندرو در دو بازی حضور داشته و هر کدام را انتخاب کنم مناسب خواهد بود. بقیه همه‌شان خوب هستند ، اما این به این معنا نیست که ساندرو قطعا در بازی فردا نخواهد بود ، چرا که او هم کمی استراحت کرده و بعد برگشته و او هم باید بازی کند.

 

مکس افزود :

 

دیبالا یا مسی؟ پائولو در یک‌سالی که اینجا بوده ، گام‌های بزرگی برداشته ، او پستش را عوض کرده اما آنها ( مسی ، دیبالا و نیمار ) سه بازیکن متفاوت هستند. مسی - علاوه بر اینکه سال‌ها بهترین در جهان بوده و هنوز هم هست - خصوصیات متفاوتی نسبت به دیبالا دارد. دیبالا بازیکن جوانی است که پیشرفت فراوانی کرده و فکر می‌کنم او و نیمار مطمئنا در آینده‌ی نزدیک دو بازیکن برتر جهان خواهند بود.

 

در پایان کنفرانس ، مربی یوونتوس جملاتی را به جوزپه روسی که بار دیگر دچار پارگی رباط صلیبی شده ، اختصاص داد :

 

می‌خواستم کنفرانس را با یک موفق باشی بزرگ به جوزپه روسی تمام کنم کسی که فکر می‌کنم واقعا پرس بدشانسی باشد! همای سعادت به راستی از بارها شانه‌ی او پرکشیده‌است ، برای او آروی موفقیت می‌کنم چرا که امیدوارم می‌تواند برگردد و بازی کند ، او بعد از این همه مصدومیت لیاقتش را دارد. فکر می‌کنم این چهارمین مصدومیت جدی زانوی او بوده و تنها می‌خواستم برایش آرزوی موفقیت کنم ، از شما متشکرم.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: